یاداشت های یک مرد ناراضی

هستی و نیستی

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

آیا هستی هست ؟
یا هستی نیست ؟
من به هستی می اندیشم...
اگر من هستم ، منیت من مقدم بر هستی من است ، یا هستی من مقدم بر منیت من ؟
آیا "من" در پرتوی هستی "من" است ، یا "هستی" در پرتوی من "هستی" ؟ 
آیا قبل از هر چیزی "من" "منم" ؟ قبل از هر ادراکی چه بدیهی و چه نظری ؟
مگر این که من در من بودن خود شک کنم ...
حال سوال اینجاست ، اگر من در من بودن خود شک کنم ، آن کسی که شک کرده کیست ؟
آیا او (شک کننده) "هست" ؟ 
یا نیست ؟ 
اگر نیست و در "نبودن" است چگونه شک کرده ؟
و اگر هست آیا او منم ؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی